Scent Marketing

Bedre kundeoplevelser med duftmarkedsføring


Vidste du at vi med 40% nøjagtighed kan genkalde noget vi så for fire måneder siden, men at vi med 60% nøjagtighed kan genkalde noget vi duftede for et år siden?

Så hvis i bruger aroma-marketing vil kunderne ganske enkelt huske deres ophold i butikken bedre – og det er der penge i!

Duftmarketing er brugen af en strategisk valgt duft, der hvor dine kunder handler eller opholder sig. Den rette duft og brugen af denne vil kommunikere en klar brandidentitet. Duftmarketing øger salget, og skaber loyalitet til virksomheden ved at skabe en unik kundeoplevelse.

Dufte påvirker vores humør

Dufte genkalder minder

Vi husker noget vi dufter i længere tid end noget vi ser

Prøv at lukke øjnene. Tænk på en nyslået græsplæne, nybagt brød eller friskbrygget kaffe – du kan helt sikkert genkalde minder og følelser ud fra duften.

På samme måde kan du påvirke dine kunder. De husker simpelthen deres ophold i butikken bedre. I andre tilfælde kan købsadfærden stimuleres, så eksempelvis en lækker duft af chokoladekage får mundvandet til at løbe, og så vi også napper en muffin sammen med to-go-kaffen.

Det er en spændende proces, at definere hvordan ens brand skal dufte

Typisk indledes processen med en god snak om hvad virksomheden står for og hvilke værdier brandet repræsenterer. Det kan tage afsæt i varerne, indretningen, farverne og den musik der spilles – er der nogle elementer som skal gå igen i duften?

Herefter præsenteres i for et udvalg af dufte som afspejler jeres identitet og vi snævrer det ind til én duft, som bliver jeres nye duft i butikken, hotellet, showroom eller lignende.

Hvordan husker kunderne din virksomhed?

Synet er den kraftigste og mest betydningsfulde sans vi har. Måske lidt overraskende er duftesansen den næst mest betydningsfulde af vores sanser. Mange virksomheder overser imidlertid hvor effektivt de kan kommunikere med kunderne, hvis de også bringer duftesansen i spil.

De innovative og indflydelsesrige brands er dem som lader deres historie leve videre i kundernes hjerter. De vil skabe en oplevelse, hvor det ikke kun er syns- og høresanserne der stimuleres. Ethvert brand har en historie at fortælle – de bedste historier huskes og genfortælles.

menu
Scroll to Top